ok baby, det är dags vi ska vinna allt

music when the lights go out

herr general

leave a comment »

16 juni 001

hur söt är inte min herr general. han är född i oktober så han är inte så stor än. han är min lilla bebis. båda mina katter är hemlösa katter som en förening som heter kattkomando syd fångat in för att de inte ska dö av svält eller att de blir påkörda och dör. de arbetar ideelt och ser till att alla katter blir vaccinerade och kastrerade så de inte ska få kattungar. det finns så mycket hemlösa katter i sverige som ingen tar hand om. och nu kommer sommaren och alla sommarkatter som familjer lämnar när de haft sin semester. det är så himla hemskt. så för mig kändes det naturligt att köpa mina katter från hemmet. general har blivit slagen när han levde i en sorts kattkoloni i närheten av en camping. katterna i kolonin har sökt sig till campingen men sedan blivit bortschasade genom att de kastat saker på dem och slått dem. så general är superrädd för människor och händer. men idag har han låtit mig klappa honom och så ligger han nu tryggt bredvid mig i soffan. så underbart att se honom bli mindre rädd. idag hittade jag dessutom honom och snusan (min andra katt) ligga tillsammans i en av mina garderober. de var så söta. jag älskar mina katter. nya nicknamet som mr x gett mig: catwomen

Written by bella

15 juni 2009 den 10:32 e m

Publicerat i everyday life

Kommentera

